Kære kunde,

I kølvandet på den Generelle Databeskyttelsesforordning (GDPR) gennemførelse har vi gearet op til at have alle nødvendige ordninger for at kunne tilpasse vores forretningspraksis med de databeskyttelseskrav, der foreslås af Europa-Kommissionen. Annonceret tidligere i december 2015 er fristen for overholdelse af GDPR fastsat den 25. maj 2018.

Lad os gå over, hvad GDPR nøjagtigt er, og hvilke ændringer skal vi forvente at se efter denne deadline. Hvad er GDPR? Enkelt sagt er GDPR en forordning, der forhindrer virksomheder i at bruge personlige data tilhørende personer, der er bosiddende i EU / EØS (uanset deres statsborgerskab) uden deres samtykke. samtykke er et afgørende krav her. Hovedformålet med denne forordning er at aflevere kontrol til EU / EØS-borgere over deres personoplysninger. Denne GDPR-overholdelse garanterer, at der indføres nye standarder for at virksomhederne skal være i overensstemmelse. Som følge heraf er virksomhederne nu udsat for udfordringer, da de forsøger at ændre deres systemer, juridiske aftaler, ledelse af deres EU / EEA-kunder og ledende puljer og mere. Hvad laver vi med det? Vi har og vil altid stræbe efter at værdsætte dit privatliv og tage seriøst vores forpligtelser på at holde de oplysninger, som du giver dig fortrolige og sikre. Nedenfor er en liste over de ændringer, vi vil gøre som led i vores bestræbelser på at være GDPR-kompatible.

Bemærk venligst, at alle disse ændringer kun gælder for indbyggere i EU / EØS. Vi vil give dig detaljerede oplysninger om, hvilke personlige data vi indsamler fra dig, hvordan vi indsamler det, hvad vi gør med det, og hvem vi deler dine data med, herunder annoncører og andre tredjeparter (f.eks. Leverandører, vi arbejder med for at støtte tjenester vi leverer til dig) Du får nu mere kontrol over, hvilke data du deler med os, hvordan dine data deles, og i hvilket omfang du ønsker dine data skal bruges. Dette indebærer scenarier, hvor vi identificerer dine interesser og leverer dine personlige reklamer eller gør en indsats for bedre at skræddersy din oplevelse på vores hjemmeside (fx .: indsamling og handling af handlinger, der er opnået ved hjælp af cookies, Google Analytics osv.) Vi vil medtage oplysninger om, hvordan du kan bede os om at stoppe eller begrænse brug af de data, vi har om dig Vi sørger for, at vi kommunikerer disse ændringer til dig, når de finder sted, så du er opmærksom på, hvad der sker og hvorfor Mens vi arbejder for at gøre vores virksomhed GDPR-kompatibel inden den fastsatte frist, beder vi dig om at holde øje med opdateringer vedrørende de kommende ændringer. Stol på denne information hjælper.

Hvis du har spørgsmål eller bekymringer, så tøv ikke med at kontakte os.


Den nye persondataforordning stiller krav til dig som dataansvarlig, men også din hosting udbyder, der betegnes som din databehandler. For eksempel skal der være aftale om, hvorledes databehandleren behandler data på vegne af den dataansvarlige. En såkaldt databehandleraftale, som typisk udarbejdes af databehandleren.   Forordningen træder i kraft 28.05.18, men allerede fra nu af er din løsning hos FlexFabrikken indbefattet heraf.

Så længe du er tilfreds med at acceptere disse vilkår og at acceptere dem som påkrævet, vil du være i stand til fortsat at bruge FlexFabrikken tjenester uden afbrydelser.

Her finder du link til vores standard aftale: Databehandleraftale_1.2 2

 

Nyt tillæg til den aftale, du allerede har hos os

Databehandleraftalen er et tillæg til den aftale, der er lavet eller laves mellem dig som kunde og FlexFabrikken, og den gælder fra indgåelse af kontrakten. For alle eksisterende kunder, der har indgået aftaler inden maj 2017 vil databehandleraftalen ligeledes være gældende fra kontraktens indgåelse – også selvom den ikke er vedlagt kontrakten. Helt praktisk har den nye databehandleraftale ingen betydning for den aftale, vores kunder har eller får hos os. Den skitserer blot sort på hvidt, hvorledes forholdet mellem dataansvarlig samt databehandler er, jævnfør den nye persondatalov.
.
Bliv klogere på den nye persondataforordning og din ret.

Hvis du gerne vil vide mere om den nye persondataforordning, så henviser vi til EU forordningen, hvor du blandt andet fra side 47 kan læse meget mere om forholdet mellem dataansvarlig og databehandler.

Du har ret til at:

  • information om behandlingen af dine personoplysninger
  • adgang til de personoplysninger, der opbevares om dig
  • bede om at få rettet forkerte, unøjagtige eller ufuldstændige personoplysninger
  • anmode om at få personoplysninger slettet, når de ikke længere skal bruges, eller hvis det er ulovligt at behandle dem
  • gøre indsigelse mod behandling af dine personoplysninger til markedsføringsformål eller af årsager, der omhandler bestemte forhold, der gælder for dig
  • anmode om begrænsning af behandlingen af dine personoplysninger i bestemte tilfælde
  • få udleveret dine personoplysninger i et maskinlæsbart format og sende dem til en anden dataansvarlig (»dataportabilitet«)
  • anmode om, at afgørelser på baggrund af automatisk databehandling, som omhandler eller i betragtelig grad påvirker dig, og som er baseret på dine personoplysninger, træffes af fysiske personer og ikke kun af computere. I dette tilfælde har du også ret til at fremlægge dine synspunkter og bestride beslutningen.
 Persondataforordning vedr. FlexFabrikken’s Personale

Så det vi mener er:

I bund og grund handler det om, at pr. 25. maj. 2018 vil al information du sender og modtager over Flexfabrikkens netværk (5G/Flexfabrikken) blive lagret og hentet frem, HVIS Datatilsynet har behov for at se det. Det sker dog højst sandsynligt ikke. De er generelt kun interesseret i kunderelateret data.

ØNSKER DU IKKE, AT DINE PRIVATE SAMTALER, MAILS OSV. BLIVER LAGRET HOS OS, så skal du ikke bruge vores netværk, men ”nøjes” med dit eget selskabs netværk. (Vi har heldigvis godt signal her inde i midtbyen).

Nu er I blevet oplyst om det, og spørg endelig Henriette eller Frederick, hvis I er i tvivl om noget.